Vacature: een voorzitter en zes leden Commissie Bezwaar

De gemeente Westerkwartier is met ingang van 1 januari 2019 op zoek naar:

Een voorzitter en zes leden Commissie Bezwaar

Taken van de Commissie

De gemeente Westerkwartier kent een onafhankelijke Commissie die de bestuursorganen van de gemeente adviseert over ontvangen bezwaarschriften. Bezwaarschriften tegen besluiten die genomen zijn op grond van belasting-wetgeving en personele aangelegenheden zijn uitgezonderd. De taak van de commissie bestaat uit het horen van bezwaarmakers en eventuele andere belanghebbenden en het uitbrengen van een advies over de te nemen beslissing op het bezwaarschrift.

Het horen en adviseren gebeurt door een commissie in wisselende samenstelling, bestaande uit een voorzitter en twee leden. De commissie wordt daarbij ondersteund door een ambtelijk secretaris.

Profiel

– Een juridische achtergrond op academisch of vergelijkbaar niveau;
– Werkervaring hebben binnen dan wel kennis hebben van het openbaar bestuur;
– Gedegen kennis van het bestuurs(proces)recht en een goed inzicht in gemeentelijke besluitvormingsprocessen;
– Een tactvolle en oplossingsgerichte instelling en gevoel voor politiek-bestuurlijke verhoudingen;
– Beschikbaar voor hoorzittingen op maandag- en woensdagavonden;
– Niet werkzaam bij en/of woonachtig in de gemeente Westerkwartier;
– Goede communicatieve vaardigheden;
– Het vermogen om snel tot de kern van de zaak door te dringen.

Vergoeding/benoeming

De leden van de commissie ontvangen een passende vergoeding. Er wordt een reiskostenvergoeding toegekend op basis van de Reisregeling Binnenland. De leden worden benoemd voor een periode van vier jaar. Het is mogelijk één keer herbenoemd te worden. Het secretariaat van de commissie is gevestigd in Grootegast.

Informatie

Voor meer informatie over deze functies kunt u contact opnemen met mevrouw mr. G.H. Poort-van Drempt, tel. 0594 – 695 706 en mevrouw M. Renkema, tel. 0594 – 695720.

Solliciteren

Uw motivering en curriculum vitae moeten uiterlijk 9 november 2018 door ons zijn ontvangen. U kunt uw brief en curriculum vitae sturen naar: Gemeente Grootegast, t.a.v. Juridische Zaken, Postbus 46, 9860 AA Grootegast of mailen naar info@grootegast.nl onder vermelding van ‘vacature bezwarencommissie 2019’.

De gesprekken vinden plaats op dinsdag 20 november 2018 (tussen 15.30 en 19.00 uur) en woensdag 21 november 2018 (tussen 16.30 en 19.30 uur) in het gemeentehuis in Leek (Tolberterstraat 66) en op dinsdag 27 november 2018 (tussen 13.00 en 17.00 uur) in het gemeentehuis in Grootegast (Hoofdstraat 97).

E-mail updates

Ontvang een update als een nieuw artikel op deze website wordt geplaatst.
Facebook
Twitter